top of page

Visie Ontwikkelen


Het hebben van een visie is onmisbaar in elke organisatie. Het creëren van je eigen visie is gemakkelijker gezegd dan gedaan. In de komende weken zal ik een serie artikelen publiceren die een leidraad kunnen geven tot het ontwikkelen van een visie. Opmerkingen en aanvullingen zijn welkom. Heeft u een opmerking voor de schrijver, mail dan naar: info_debol@consultant.com. Veel leesplezier, Derrick Boldewijn CEO DeBOL Consultancy [if !supportLineBreakNewLine]

[endif]

Visie ontwikkelen (5) Hier ben ik met de vijfde editie van deze blog. Dit wordt de laatste over het onderwerp ‘visie’. In de afgelopen periode zijn we landelijk op een of andere wijze bezig geweest met het onderwerp. We hebben de verkiezingen gehad voor volksvertegenwoordigers. Het ging er uiteindelijk om welke leider in staat was ons te overtuigen van zijn visie, of de visie van zijn- of haar partij. Het is mij opgevallen dat de visie van vele partijen de test van de tijd niet doorstaat. Het gaat veelal om de winst. En dan?? Persoonlijk was de afgelopen periode voor mij belangrijker, omdat op 23 mei DeBOL Consultancy, mijn baby 1 jaar bestond. Een goed moment om te evalueren als de visie die ik toen voor ogen had goed geformuleerd was, of als het een aanpassing behoeft. De visie die ik toen had geformuleerd luidde als volgt: To be the leading organization for project management, academic research and training courses in Suriname, which lead to creative and sustainable solutions for our clients. Na evaluatie kan ik zeggen dat ik niet trouw ben gebleven aan alle speerpunten in de visie. Bijvoorbeeld heb ik nog geen research opdracht uitgevoerd. Redden voor mij om de aanpak aan te passen om wel invulling te kunnen geven aan de visie. Volgens de creatie spiraal van Knoppe, waar ik in mijn vierde artikel over schreef, ben ik beland ergens tussen fase 5 en fase 7. Het is nu tijd om alle besluiten inderdaad te baseren op de zelf neer gezette visie. Het advies waar ik deze serie mee wil afsluiten is om je visie altijd te evalueren om na te gaan als je op de juiste weg bent. Of als het nodig is om je visie aan te passen.


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page